04 maj 2023

Vi välkomnar ATP Atelier till Bibliotekstan

Under hösten 2023 välkomnar vi svenska sko- och accessoarvarumärket ATP Atelier till Jakobsbergsgatan 6 i Bibliotekstan. Därmed är ytterligare en hyresgäst signad till Vildmannen 7, den snart återuppbyggda fastigheten i hörnet av Biblioteksgatan/Jakobsbergsgatan.

ATP Atelier är ett internationellt accessoarsvarumärke som kombinerar scandi-cool och tidlös design med traditionellt italienskt hantverk. Alla skor och väskor är designade i Stockholm och gjorda för hand i Toscana. Varumärket grundades 2011 av Maj-La Pizzelli och Jonas Clason med ambition att utmana idén av lyx, att göra det smart och hållbart - inte överflödigt.

Det har gått drygt 10 år sedan ATP Atelier grundades och vårt universum fortsätter att växa. I samarbete med arkitektur Studio Escapist är vi superglada att utöka det universum till ett utrymme i Bibliotekstan. Precis som med vårt huvudkontor och vår ateljé på Södermalm kommer det att vara en förkroppsligande av essensen av vad ATP Atelier är, en livsstil och estetik som förenar Italien och Sverige”, säger Maj-La Pizzelli, grundare ATP Atelier.

Det anrika huset mitt på Biblioteksgatan, Vildmannen 7, har sedan branden 2017 genomgått en komplicerad men varsam återuppbyggnad och restaurering. Nu, nästan 6 år senare, står huset redo att välkomna nya hyresgäster. ATP Atelier blir en av de första att flytta in, deras nya butik kommer vara ca 80 kvm stor och erbjuda varumärkets fulla sortiment av skor, väskor och accessoarer. Butiken beräknas öppna i slutet av 2023.

”Vi är mycket glada över att få välkomna ATP Atelier till vår återuppbyggda fastighet i hörnet Biblioteksgatan/Jakobsbergsgatan i Bibliotekstan. ATP Atelier bidrar med sina unika produkter och sitt hållbarhetsfokus till att stärka Bibliotekstan som Nordens bästa shopping- och mötesdestination.” säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik Hufvudstaden.

Bibliotekstan är Stockholms självklara mötesplats med det bästa inom internationellt och svenskt mode tillsammans med restauranger och caféer samlat i en inspirerande miljö.