08 mars 2024

Toteme och Byredo utökar i Bibliotekstan

Vi kan glädjande presentera att under 2024 växer Toteme och Byredo i Bibliotekstan. Toteme utökar sin butiksyta på Biblioteksgatan 5 och Byredo byter adress och flytta till en större lokal på Mäster Samuelsgatan 3.

Det bubblar i Bibliotekstan just nu. Efterfrågan på butikslokaler på de bästa adresserna är stor och många nya etableringar har precis öppnat eller är på väg in under året. Därför är vi extra glada över att två svenska varumärken väljer att utöka hos oss.

TOTEME är varumärket som gör succé världen över med sin stilrena och tongivande design. Den svenska duon Elin Kling och Karl Lindman grundade modehuset 2014 med syftet att göra välkurerade kollektioner med betoning på det enskilda plaggets relevans i garderoben. Moderna klassiker, svensk stil och distinkta former är ledorden i designen, där stil prioriteras över trender.

Byredo är ett svenskt premiumvarumärke inom doft, beauty och skinnaccessoarer som grundades 2006 av Ben Gorham. De första produkterna bestod av dofter som i kontrast till skandinavisk estetik härstammar från Bens ursprung med influenser från Indien. Sedan dess har varumärket utökat sitt utbud med bland annat make-up, väskor och skinnaccessoarer samt smycken. I och med att Byredo öppnar i nya större lokaler stänger man den nuvarande butiken på Mäster Samuelsgatan 6.