19 oktober 2023

Tudor intar Norrmalmstorg

Upptäck klassiska modeller och exklusiva lanseringar när det schweiziska klockmärket öppnar pop-up i Bibliotekstan.

Klockmärket Tudor skapades som ett slags spin-off till Rolex, när den tyske urmakaren, och Rolex-grundaren, Hans Wilsdorf för snart hundra år sedan fick idén att tillverka en klocka med samma standard och tillförlitlighet som en Rolex men till mer ett plånboksvänligt pris.

– Sedan några år tillbaka har jag funderat på idén att tillverka en klocka som kan säljas till ett mer blygsamt pris än våra Rolex-klockor, men som uppnår samma standard som Rolex är känt för. Det kallas Tudor Watch Company, skrev Hans Wilsdorf i en kampanj från 1952.

Tudor är med andra ord den smarta klockälskarens val, du får nämligen väldigt mycket kvalitetsur för pengarna.

I Stockholm har Tudor har sedan länge varit en del av Nymans Ur 1851:s exklusiva klockutbud i butiken på Biblioteksgatan 1. Här har varumärket sällskap av klockjättar som Rolex, Audemars Piguet, Chopard och IWC. Men nu får Tudor en helt egen yta, när man öppnar en pop-up-butik på restaurang Vau de Ville på Norrmalmstorg mellan den 27 och 28 oktober.

Här kan du lära känna det schweiziska klockmärket lite närmare och utforska hela Tudors Core-kollektion samt uppleva den exklusiva modellen Tudor Black Bay 58 Bronze för första gången i Skandinavien. Modellen kommer att finnas tillgänglig för försäljning enbart under dessa två dagar.

Tudors pop-up har öppet fredag 27 oktober, mellan kl. 10.00-18.00 och lördag 28 oktober, mellan kl. 11.00-16.00.