23 maj 2023 Accessoarer Mode Livsstil

Nytt kapitel för Gant

Nu öppnar Gants nya flaggskeppsbutik i Bibliotekstan.

Den som passerat hörnet av Jakobsbergsgatan och Birger Jarlsgatan på sistone har märkt att det borrats och spikats för fullt under de senaste månaderna. Nu är det nämligen dags för det amerikanska sportklädesmärket Gant att slå upp dörrarna till sin nyrenoverade och omarbetade flaggskeppsbutik i Stockholm.

I samarbete med den New York-baserade designverksamheten Snarkitecture har den 580 kvadratmeter stora ytan på Birger Jarlsgatan 15 förvandlats till ett kreativt nav, där besökare kan ta del av välkurerade utställningar, inspirerande paneldiskussioner och självklart upptäcka Gants klassiska plagg och accessoarer.

Det som började som en renodlad tillverkare av skjortor i New Haven, Connecticut, år 1949 har i dag utvecklats till ett välkänt och omtyckt livsstilsmärke med ett brett sortiment, som fortsätter att hämta inspiration från den amerikanska östkuststilen.

Välkommen att återupptäcka Gant i Bibliotekstan från och med den 25 maj. Under öppningshelgen kommer dessutom flera aktiveringar att ske i butiken.