14 april 2023 Mode Livsstil

Färgstarkt samarbete

Broderade shorts och stora kragar – lagom till våren lanserar & Other Stories samarbetet med sydafrikanska designern Sindiso Khumalo.

Sindiso Khumalo är varumärket som lanserades av designern med samma namn 2015. Sedan starten har hon gjort sig känd för sin färgglada, lekfulla och feminina design som hedrar Sydafrikas historia och kultur. Något som även syns i det nya designsamarbetet med & Other Stories.

För Sindiso Khumalo handlar mode om att ha kul med form och färg och i sin studio i Kapstaden designar hon gärna med mönster, vattenfärger och inspireras ofta av det sydafrikanska landskapet. I den nya kollektionen syns härliga vårfärger som rosa, från den inhemska växten protea, och pepparrött, en färg som zulu-bruden ofta bär på sin bröllopsdag.

Det nya samarbetet finns att se i & Other Stories-butik på Biblioteksgatan 11.