13 juni 2023 Mode Livsstil

”Cdlp har det mesta till sommaren”

Stilexperten Oscar Arrsjö hittar garderobens stapelplagg hos Filippa K och bokar gärna lunchmötet på vackra Pas d'Art.

Hur ser din sommarstil ut – och var hittar du den?
– Äntligen är det dags att sväva fram i sneakers och lätta kläder i färger som vitt, ljusgrått och oliv. Och solglasögon bärs alltid, oavsett sol eller moln. Butikerna Asket och Cdlp har det mesta.

Vilka är dina favoritbutiker i Bibliotekstan?
– De vuxnas leksaksbutik, Nymans Ur, är alltid värt ett besök. Antingen för att nära drömmarna med fönstershopping eller att gå in och beskåda de spektakulära klockorna på nära håll.

Padel-säsongen är i full gång – var hittar du sportlooken?
– Jag lever i vår svarta Ascaro-tracksuit med sydda pressveck. Den matchas med skinnboots eller mockasneakers. Kompletterar gärna med bekväma träningskläder hos yogamästarna Lululemon.

Du är hyresgäst på Cecil Coworking i Bibliotekstan – vad lockade dig dit?
– Jag tilltalades av läget, den genomtänkta inredningen, de trevliga hyresgästerna och den fantastiska servicen. Möjligheten att äta frukost och lunch utan att behöva lämna kontoret är en räddning när man försöker ta över världen samtidigt som barnen ska hämtas och lämnas.

Det är fredag – hur firar du in helgen?
– Alla älskar fredagar, men de dagar jag inte rusar hem till familjen så snart MacBooken smäller igen är få. I sällsynta fall firar jag in helgen vid poolen på Ascaros rooftop.

Berätta om det bästa köp du gjort i Bibliotekstan?
– En ledigt skuren kostym med utanpåliggande fickor på kavajen och byxor med dubbla frontveck från Filippa K är troligtvis det plagg som jag använt flitigast. Förutom att sporta kostymen i sin helhet trivs byxorna tillsammans med en t-shirt eller kashmirtröja året om.

Du har ett viktigt lunchmöte – var går du?
– På Pas d'Art är det ett lagom avstånd mellan borden för intima samtal i vacker miljö. Risotton med karljohansvamp, jordärtskocka, hasselnöt och tryffel är ett säkert kort.

Vilka är dina skönhetsmåsten i sommar?
– Jag har lovat mig själv att vara lite snällare mot min hud och hitta tillbaka till någon form av hudvårdsrutin i år. Ansiktstvätt, fuktcrème och ögongel från Verso Skincare har därför inhandlats på Cow Parfymeri. Kanske kommer du inom kort inte känna igen mig i all min fräschör.

Var i Bibliotekstan äter du helst middag?
– Klassik toast skagen på lika klassiska Konstnärsbaren. Vissa saker är bäst som de alltid har varit.

Om

Stilexperten Oscar Arrsjö är hyresgäst på Cecil Coworking och driver NK Padel & Social by Ascaro.