16 mars 2023

”CBD passar alla hudtyper”

Vi har träffat MANTLE' s medgrundare Stina Lönnkvist för att prata CBD, djungeln på Norrmalmstorg och exklusiva nyheter.

Stina_Mantle.jpg

MANTLE är wellness- och hudvårdsmärket som introducerat Sverige multi-ingrediensen CBD i hudvård – och sedan dess gjort succé på skönhetsmarknaden. Det prisbelönta varumärket, som grundades 2020 av Stina Lönnkvist och Josefin Landgård, erbjuder i dag en komplett uppsättning med hudvård för hela kroppen och i höstas lanserade man även sin första intimlinje, The pussy collection.
– CBD är en spännande ingrediens, det är en antioxidantbomb med både lugnande och balanserande effekter och passar därför flera olika hudtyper – från torr och känslig till obalanserad eller acnebenägen hy. Magi uppstår när man kombinerar CBD med andra aktiva ingredienser, det är vad som gör MANTLE unikt, berättar Stina Lönnkvist när vi möter henne på plats i den nya pop-up-butiken i Bibliotekstan.

I skyltfönstret på Norrmalmstorg 14 kan besökare just nu skåda en grön MANTLE-skog bestående av äkta mossa och träd, signerad floristen Mirja Bozarth Fornell hos Boz Art. Lokalen, som har en industriell känsla med öppet tak och vita väggar, har man valt att inreda som ett galleri med MANTLE's produkter på piedestaler, likt skulpturer.
– Det här är vår första fysiska yta, vilket varit en dröm för oss sedan starten. Men vi har väntat på rätt lokal och tajming. När den här möjligheten dök upp var det en perfekt matchning, säger Stina Lönnkvist och fortsätter:
– För oss var Bibliotekstan det enda alternativet. Det är navet för mer exklusiv och nischad shopping i Stockholm. Här finns en härlig bredd av varumärken där jag tror att vi passar in bra.

Som en extra present till Bibliotekstans besökare lanserar MANTLE även en efterlängtad nyhet i dag, den 16 mars, exklusivt i butiken.
– Ansiktsmasken The Green Mask är vår första produkt som lanseras offline innan online. Det är en grön mask fullproppad med antioxidantrik matcha, klorofyllpackad trädgårdskrasse, ekologisk CBD och fermenterad honung. Det är en lermask som rengör utan att torka ut. Något som vi tycker är svårt att hitta på marknaden.

The Green Mask_MANTLE.png

Vad mer kan vi vänta oss från MANTLE under 2023?
– Vi kommer att släppa sju produkter under 2023, främst till ansiktet. Det är produkter som vårt community länge efterfrågat, så förhoppningsvis blir de väldigt glada.

Vilken är din favoritprodukt ur MANTLE's sortiment?
– Det är som att välja mellan sina barn, men ur ansiktskollektionen älskar jag bästsäljaren The Glow Serum, det är den produkt jag skulle ta med mig till en öde ö. Ur kroppskollektionen gillar jag vår exfoliering The Hot Ex som både rengör, återfuktar och lämnar huden med en värmande känsla.