13 juni 2022 Mode Livsstil

Stilrena plagg hos Julie Josephine Essentials

Julie Josephine skapar de perfekta plaggen för basgarderoben.

Till hösten 2022 välkomnar vi det norska varumärket Julie Josephine Essentials till Norrmalmstorg 14 i Bibliotekstan. Julie Josephine skapar de perfekta plaggen för basgarderoben med fokus på komfort och kvalitet. Den nya butiken om knappt 100 kvm blir varumärkets första i Sverige.

Julie Josephine Blystad grundade varumärket Julie Josephine Essentials 2016. Hennes filosofi är att göra plagg för kvinnor av god kvalitet, klassisk design och med lång hållbarhet vilket i sin tur leder till minskad konsumtion och därmed ett mindre avtryck på vår omvärld.

- ”Vi är så förväntansfulla över att få öppna vår första pop-up butik i Stockholm. Det har varit en dröm för oss under en längre tid och vi ser framemot att upptäcka nya marknader i Skandinavien”, säger Julie Blystad, grundare Julie Josephine Essentials.

Förutom försäljning genom digitala kanaler har Julie Josephine Essentials en fysisk butik i Oslo, detta blir varumärkets andra butik.

- "Vi är mycket glada över att Julie Josephine Essentials har valt Bibliotekstan för sin första butik i Sverige. Varumärket kompletterar befintligt utbud väl och stärker Bibliotekstans som Nordens främsta shoppingdestination vad gäller mode- och premiumvarumärken”, säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik, Hufvudstaden.