20 september 2021 Restauranger Mat och dryck

Flippin’ Burgers till Bibliotekstan

Nu kan du äntligen njuta av goda burgare i Bibliotekstan när Flippin’ Burgers öppnat en ny restaurang på Norrlandsgatan 16.

Idéen bakom Flippin’ Burgers föddes när grundaren och tidigare ägaren Jon Widegren åkte till USA för en sex veckor lång jakt på den perfekta burgaren. 2012 öppnade han den första restaurangen på Kungsholms strand, burgarna var vällagade, kön lång och trenden kring finburgarkrog född. Ett år senare flyttade man till Observatoriegatan och tidigare i höstas – nio år efter den stora premiären – var det dags att öppna nästa restaurang, på Norrlandsgatan 16 i Bibliotekstan.

– Vi har länge velat öppna en andra Flippin’ Burgers, men ville inte göra det var som helst. När vi fick höra att lokalen på Norrlandsgatan var tillgänglig tvekade vi inte. Vi hoppas få upp ögonen hos en ny publik som ännu inte testat våra burgare, säger Viggo Broström, vd för Flippin’ Burgers och Tugg Burgers.

I den nya restaurangen pryds väggarna av bilder från Jon Widegrens inspirationsresa, resten av inredningen har en vintagekänsla med bord och bar
tillverkade av ett gammalt bowlinggolv.

– Hittills har vi fått superfin respons. Hemligheten bakom Flippin’ Burgers framgång tror jag handlar om produkten – närproducerat bröd och kött från små producenter som uppfyller våra hårda kvalitetskrav. Bra burgare gjorda från grunden, helt enkelt, avslutar Viggo Broström.