19 februari 2021 Mode Livsstil

Diesel till Bibliotekstan

Vill du inspireras av jeans och accessoarer med attityd? Då ska du kika in Diesels nya flaggskeppsbutik som öppnar i Bibliotekstan till sommaren.

Renzo Rosso's Diesel är jeansmärket från Italien som har det där lilla extra. Med sin unika och utåtriktade design av jeans och streetwear har Diesel länge varit ett av jeansvärldens största varumärken. Märkets DNA präglas av parollen ”For Successful Living”; Kläderna gör dig kanske inte framgångsrik men de kan absolut hjälpa till att förmedla känslan.

I butiken i Bibliotekstan kommer du hitta varumärkets senaste kollektioner för män och kvinnor.

Etableringen av Diesels nya flaggskeppsbutik är ett välkommet tillskott till befintligt utbud i Bibliotekstan. Det är ytterligare ett led i Hufvudstaden strategi för att utveckla Bibliotekstan till Skandinaviens främsta destination för svenskt och internationellt mode

Läs mer här.