10 september 2024

Spännande höst

A.P.C., Malina, Soft Goat och Teurn Studios skapar nytt momentum i Stockholms hetaste modekvarter. Dessutom bjuder vi in till shoppingkväll!

Bibliotekstan genomgår just nu en spännande förändringsfas med flera nya hyresgäster i kvarteret. Bland de nya tillskotten finns A.P.C., Teurn Studios, Malina och Soft Goat, ATP Atelier, samt Toteme, Chanel Beauty, lululemon och Byredo som har öppnat på nya adresser i området.

För att markera detta nya kapitel har Bibliotekstan inlett ett samarbete med modeprofilerna Fanny Ekstrand och Carin Falk, grundarna av podcasten ”Yada Yada”. De kommer att dela med sig av sina insikter om säsongens trender, intervjua framstående designers och sprida modeinspiration direkt från hjärtat av Bibliotekstan.

”Att få samarbeta med Bibliotekstan, som representerar så mycket av det vi älskar med mode och kreativitet, känns superkul! Vi ser fram emot att få dela våra tankar om de hetaste trenderna och diskutera vad vi vill se mer– och mindre– av den här säsongen,” säger Fanny Ekstrand och Carin Falk.

Modekväll i Bibliotekstan– 19 september kl. 16-19
Den 19 september kl. 16-19 firar Bibliotekstan in höstens mode med en shoppingkväll där hela området bubblar av kreativa uttryck och stil. Här får stilintresserade möjlighet att ta del av unika erbjudanden från butikerna och upptäcka ett uppdaterat utbud som speglar det allra senaste inom internationellt och skandinaviskt mode. Se alla erbjudanden här.

Några utvalda höjdpunkter under kvällen:

• Erbjudanden och specialaktiviteter i butikerna som presenterar höstens nyheter.
  • Pop-up bar på plats och exklusiva goodiebags fyllda med säsongens must-haves för alla som handlar över 2000 kr.
  • En live-takeover av Bibliotekstans Instagram med Fanny Ekstrand och Carin Falk, där de delar sina insikter om säsongens trender, intervjuar designers och ger en unik inblick i modevärlden direkt från platsen.