09 juli 2024 Mode Restauranger Livsstil

"Byredos resekit är otroligt"

CDLP-grundaren Andreas Palm tar kaffet på Sempre, handlar skönhetsprodukter på Byredo och slår ett slag för bra strumpor i sommar.

Vilka är dina favoritbutiker i Bibliotekstan?

– Många! Byredo, Acne Studios, Our Legacy och Eytys besöker jag ofta. Älskar även att drömma om en framtida ljuduppgradering på Pause. Men mest tid tillbringas av naturliga skäl i CDLP-butiken.

Berätta om ditt bästa köp i Bibliotekstan?

– Högtalaren Kin Play Mini på Pause som jag spelar alldeles för hög musik på hemma. Rankar även en Acne Studios-smoking högt på listan. Och Byredos resekit är otroligt.

Var tar du helst en aw i området?

– Då blir det Nobis eller Konstnärsbaren.

Och vart går du om du har ett viktigt lunchmöte?

– Misshumasshu och tar kaffet på Sempre.

Hur klär du dig i sommar?

– Jag bär gärna badkläder dagtid och på kvällarna vårens pool wear från CDLP i linne- och lyocellblandning, varvat med en skinnväst från Adnym Atelier som blivit en favorit.

Viktigaste plagget i sommar?

– Solglasögon och badkläder du känner dig lite hetare än vanligt i brukar vara en bra bas. Komplettera med somriga t-shirts och skjortor. Och glöm inte strumpor som andas.

CDLP släppte nyligen sin första badkollektion för dam. Hur ser den ut?

– Vi bestämde oss tidigt för att den, precis som underkläderna, skulle spegla herrkollektionen – med klassiska sportinfluenser från 80- och 90-talet. Kollektionen är uppbyggd i sju delar, som går att mixa hur man vill i färgerna pannacotta, svart och poppy red.

Och hur ser säsongens badkollektion för herrar ut?

– Vi har använt oss av nya färgningsprocesser på våra badshorts, som ger en marmorliknande effekt genom att man avsiktligt använder två oblandade färger. Eftersom blandningen är omöjlig att kontrollera får varje badbyxa varierande karaktär i mönstret.

Hur ser dina sommarplaner ut?

– Får vi en fin sommar vill jag tillbringa den i skärgården. Kanske blir det ett par avstickare till Ibiza och Comosjön också.

Andreas Palm är vd och medgrundare av CDLP, med butik på Mäster Samuelsgatan 9 i Bibliotekstan.