27 oktober 2023 Mode Glasögon Livsstil

Underkläder från Understatement

Det svenska underklädesmärket Understatement har öppnat en pop-up butik på Norrlandsgatan 10 i Bibliotekstan. Varumärket gör underkläder för kvinnor och butiken blir deras första fristående butik i Sverige.

Understatement är ett svenskt underklädesmärke som gör sköna och snygga underkläder för kvinnor, grundat av kvinnor. Marie Stolt, Maria Lager och Yvet Malmveld sammanstrålade 2017 med visionen att göra underkläder till statement-plagg som stärker och lyfter självförtroendet för alla typer av kvinnliga kroppar.

“Vi är oerhört entusiastiska över att öppna en fysisk butik för Understatement i Bibliotekstan. Eftersom vi hittills har varit väldigt digitala med över 90% av försäljningen via vår egen e-com är vi angelägna om att kunna möta våra kunder personligen. Vi har märkt en stor efterfrågan från våra kunder att få uppleva och interagera med våra produkter på riktigt. Det är en spännande möjlighet att föra över vårt digitala varumärke till den fysiska världen, och vi ser fram emot att erbjuda våra kunder en helt ny shoppingupplevelse inom underkläder”, säger Maria Lager, Medgrundare och Marketing director Understatement.

Pop-up butiken på Norrlandsgatan 10 kan du besöka från och med torsdagen den 26 oktober till och med slutet av januari.