”Skinnjackan från Acne håller fortfarande”

Musikal-aktuelle artisten Anton Ewald hittar fest-looken på H&M Man, favoritdoften på Byredo och njuter av japansk öl på East.

Vilka är dina favoritbutiker i Bibliotekstan?
– Jag älskar klockor och schweiziska Breitling är mitt favoritmärke. Sedan hittar jag ofta basplagg, så som t-shirts och skjortor, hos både H&M Man och Filippa K, jag har säkert ett 20-tal svarta t-shirts från den sistnämnda haha.

Berätta om ditt bästa köp du gjort i Bibliotekstan?
– En svart skinnjacka från Acne Studios med lite mocca-detaljer på. Fortfarande skitsnygg och stilren, trots att den inhandlades för många år sedan.

Var i området tar du helst en aw?
– Jag gillar Stockholmsklassikern East. Det är supertrevligt och jag är personligen väldigt förtjust i japanska ölet Asahi. Kan även varmt rekommendera deras tom kha gai-soppa, den är grym!

Vilken butik i Bibliotekstan har bäst skönhetsutbud?
– Byredo, tveklöst. Jag älskar deras parfymer.

Var i Bibliotekstan hittar du looken till sommarfesten?
– H&M Man. Förutom ett bra basutbud har de snygga och stilrena kostymer för mer festliga tillfällen.

Var hittar du den bästa gå bort-presenten i Bibliotekstan?
– Floristkompaniet – vem gillar inte att få en fin blombukett?

Om

Anton Ewald är aktuell som Santiago i musikalen Moulin Rouge! The Musical. Med premiär på Chinateatern i Stockholm den 14 september.