03 mars 2023

MANTLE öppnar pop-up i Bibliotekstan

I början av mars 2023 öppnar hudvårdsmärket MANTLE en popup-butik på Norrmalmstorg 14 i Bibliotekstan.

Vårdande oljor, mjukgörande masker, eller återfuktande serum, allt framtaget utan kemikalier och på ett hållbart och naturligt sätt. Nu finns chansen att testa på och köpa hem de populära produkterna från MANTLE’s pop up butik i Bibliotekstan.

MANTLE är ett svenskt CBD- och hudvårdsföretag grundat 2020 av Josefin Landgård och Stina Lönnkvist. Det prisbelönta varumärket skapar innovativa produkter med grund i naturliga formuleringar och effektiva botaniska ingredienser. Med en rebellisk attityd mot det traditionella och en passion för mångfald driver det kvinnoledda företaget förändring inom skönhetsvärlden. MANTLE är anti anti-age och hyllar det individuella uttrycket.

MANTLE’s produkter har snabbt blivit mångas favoriter och finns hos eftertraktade återförsäljare världen över. Nu finns chansen att köpa hem de populära produkterna från MANTLE’s popup-butik i Bibliotekstan. I butiken kommer du kunna testa deras sortiment, och under perioden kommer en ny spännande produkt att lanseras på plats i popupen. Det kommer dessutom finnas möjlighet att boka mini-treatments för att verkligen känna på effekten av MANTLEs prisvinnande formulas.

”Det känns jättekul att vi äntligen kan möta vårt community fysiskt i vår popup-butik i Bibliotekstan, något som länge har efterfrågats. Vi ser även fram emot att nya kunder kommer att få uppleva varumärket”, säger Josefin Landhård, medgrundare på MANTLE.

Det känns otroligt spännande att få välkomna MANTLE till Bibliotekstan. MANTLE har gjort en imponerande resa på kort tid och det känns roligt att startups får ta plats på etablerade marknadsplatser. Det adderar nyhetsvärde och bidrar till att skapa den perfekta mixen av mode, mat och skönhet i Bibliotekstan”, säger Josefin Alteby, projektledare marknad Bibliotekstan.

Butiken kommer vara öppen till och med 28 mars. Öppettiderna som gäller är måndag till fredag 11-18, lördagar 11-17 samt söndagar 12-16.

För mer information, vänligen kontakta:

Josefin Alteby, Projektledare Marknad & PR, Hufvudstaden.

Tlf: 08- 762 90 76 Epost: josefin.alteby@hufvudstaden.se