14 december 2023 Mode Livsstil

Malina och Soft Goat öppnar i Bibliotekstan

Till våren 2024 öppnar de svenska varumärkena Malina och Soft Goat en ny gemensam flaggskeppsbutik på Jakobsbergsgatan 3 i Bibliotekstan. Vi ser fram emot att välkomna en värld fylld av varma toner, premium kvalitéer och mönster med influenser från medelhavet.

Malina, tidigare By Malina grundades 2010 av den svenska designern Malin Ek Andrén. Efter studier på välrenommerade Parsons School of Design i New York återvände hon till Stockholm där den första kollektionen för Malina gjordes. Med inspiration från sitt helleniska arv skapar Malina kollektioner med vackra mönster och tyger som ger en uppklädd, elegant och modern stil. Det ingår även en brudkollektion i varumärkets linje med magiska och moderna brudklänningar samt tillhörande accessoarer. All design skapas i Stockholm för en global publik med återförsäljare i hela Skandinavien, Europa samt övriga världen.

Soft Goat är ett svenskt kashmirvarumärke som erbjuder högkvalitativa stickade plagg, designade för att vara garderobsfavoriter i många år. Soft Goat kan beskrivas som ett ”quiet luxury-varumärke” vars ikoniska signaturplagg och säsongsanpassade nyckelplagg känns igen av många.

”Vi ser fram emot att öppna vår flaggskeppsbutik i Bibliotekstan och stärka vår närvaro i Stockholm. Vi hoppas kunna bidra med nya målgrupper då vi har en stor krets av trogna kunder.” Säger Malin Ek Andrén, grundare Malina och Stephanie Bergström, grundare Soft Goat.