09 mars 2022 Accessoarer Smycken

Maria Nilsdotter öppnar en ny flagship store

Upplev Maria Nilsdotters universum i deras nya flaggskeppsbutik, öppnar under våren 2022.

Lagom till våren 2022 öppnar smyckesvarumärket Maria Nilsdotter en ny flaggskeppsbutik på Mäster Samuelsgatan 3 i Bibliotekstan. Sedan 2013 har Maria Nilsdotter butik på Sturegatan 6 och därtill finns ytor på NK-varuhusen i Stockholm och Göteborg. I och med öppningen av den nya butiken i Bibliotekstan stänger varumärket sin första butik på Sturegatan och satsar på en ny större flaggskeppsbutik i samband med 15 års jubiléet som varumärke.

Jag ser mina smycken som ett sätt att berätta sagor och att kliva in i våra butiker ska ge känslan av att stiga in i en annan värld, en sagovärld. Det känns väldigt spännande att öppna en ny och större yta i Bibliotekstan där vi kan visa upp vårt universum på ett nytt sätt, säger Maria Nilsdotter, grundare och kreativ chef Maria Nilsdotter.

Inspirerad av en sagovärld, byggd av fantasi, mystik och mytologi har Maria skapat sitt alldeles egna universum. Oavsett om det handlar om exklusiva smycken i 18k guld, silversmycken eller välarbetade ringar, spelar material och hantverk en central roll och går som en röd tråd genom hela arbetet. Maria Nilsdotter tog examen i smyckedesign på central Saint Martins i London 2007 och samma år grundande hon sitt egna varumärke.