08 december 2021 Mode Livsstil

Samsoe Samsoe öppnar ny flaggskeppsbutik

Samsoe Samsoe öppnar en helt ny konceptbutik på Smålandsgatan i Bibliotekstan.

Närmare bestämt på Smålandsgatan 20 kommer det danska varumärket att öppna en 170 kvm stor butik med mode för både kvinnor och män, det vill ni inte missa!

Det skandinaviska varumärket grundades 1993 i Köpenhamn av bröderna Samsoe. Den första butiken, som låg i Köpenhamns latinska kvarter, sålde på den tiden endast smycken. En kort tid efter lanseringen inkluderade man också t-shirts och stickat för män och runt år 2000 när varumärket fick nya ägare, omvandlades Samsoe Samsoe till ett internationellt modehus som idag gör moderna kläder, skor och accessoarer för både män och kvinnor. Stilen är skandinavisk och precis som Köpenhamns streetstyle är den också minimalistisk, informell och estetisk avslappnad.

För att veta vilken dag de öppnar, håll utik i våra sociala medier!

Läs hela pressmeddelandet här: https://www.mynewsdesk.com/se/bibliotekstan