22 november 2021 Mode Livsstil

Välkommen till POPSWAP GREEN FRIDAY!

25-27 november är du välkommen till Bibliotekstan för att delta i Popswap Green Friday - ett event där vi swappar kläder med varandra.

Under helgen den 25-27 november lanserar Popswap initiativet POPSWAP GREEN FRIDAY på Norrlandsgatan 8 i Bibliotekstan. Under dagarna tre bjuds allmänheten in till ett swapping-event för att byta kläder med varandra.

Popswap vill få fler människor att förlänga livet på sina kläder genom att byta plagg - swappa - med varandra, som ett miljösmart alternativ till att köpa nytt. Inför Green Friday laddar besökare själva upp bilder på kläder de kan tänka sig att byta i Popswap-appen. För varje plagg som lämnas in kan man sedan välja ut ett nytt. I samband med initiativet kommer ett antal föreläsningar som syftar till att sprida klimatfakta, kunskap och inspiration kopplat till hållbart mode, att äga rum.

För att bidra till alternativa sätt att konsumera kläder har även varumärken som Acne Studios, Ida Sjöstedt och Stylein bidragit med befintliga plagg från tidigare säsonger till POPSWAP GREEN FRIDAY. Kläder från varumärken och influencers som vill vara en del av den nödvändiga förändringen finns uppladdade, liksom övriga plagg, i Popswaps nya Green Friday-konto i appen. Appen laddar du enkelt ner där appar finns.

POPSWAP GREEN FRIDAY, 25-27 november på Norrlandsgatan 8. Öppettider tors-fre 10-18 lör 10-16.